Kontakta oss
Telefon: 0511 - 798100
Email: info@astrosweden.se
Öppettider butik
Vardagar: 10:00 - 18:00
Lördagar: 10:00 - 14:00
Söndagar/helgdagar: Stängt
Påskafton, Midsommarafton, Julafton och Nyårsafton: Stängt
Öppettider kundtjänst tel.växel
Vardagar: 10:00 - 17:00
Hitta oss
Astro Sweden
Björkelundsgatan 1
532 40 Skara
Org.nr: 556763-6476
2008 grundades Astro Sweden AB, då som ett litet hobbyprojekt som idag har växt till Sveriges största optikdistributör. Vi är ett kreativt gäng med stor passion för vårt jobb och djup ingående kunskap om våra produkter. Vår huvuduppgift är att guida dig rätt i vårt stora sortiment och tillhandahålla ett så attraktivt produktutbud som möjligt till lägsta möjliga priser. Varmt välkommen!
Vanliga frågor och svar
Kan jag ändra min beställning?
Så länge du inte har fått ett leveransbesked från oss kan vi ändra i ordern. Observera att det inte alltid är möjligt att öka beloppet på ordern beroende på vilket betalsätt du har valt. Vi kan vanligtvis öka beloppet om du har valt Klarna fakturabetalning (ej direkt- eller kortbetalning) eller postförskott. Om du lämnar meddelande via info@astrosweden.se är vi tacksamma om du även anger ditt ordernummer. Detta underlättar ärendehanteringen.
Så länge du inte har fått ett leveransbesked från oss kan vi ändra i ordern. Observera att det inte alltid är möjligt att öka beloppet på ordern beroende på vilket betalsätt du har valt. Vi kan vanligtvis öka beloppet om du har valt Klarna fakturabetalning (ej direkt- eller kortbetalning) eller postförskott. Om du lämnar meddelande via info@astrosweden.se är vi tacksamma om du även anger ditt ordernummer. Detta underlättar ärendehanteringen.
Hur betalar jag med presentkort i webshopen?
När du kommer till kassan trycker du på "Jag vill ange ett meddelande eller använda ett presentkort". Där kan du sedan skriva in presentkortets serienummer och beloppet på presentkortet. Sedan genomför du beställningen helt som vanligt. Efter vi har fått din beställning går vi in och ändrar den så att beloppet på presentkortet dras av.
När du kommer till kassan trycker du på "Jag vill ange ett meddelande eller använda ett presentkort". Där kan du sedan skriva in presentkortets serienummer och beloppet på presentkortet. Sedan genomför du beställningen helt som vanligt. Efter vi har fått din beställning går vi in och ändrar den så att beloppet på presentkortet dras av.
Obs: Välj inte "Jag har en värdekod". Presentkorten är inte kopplade direkt till webshopen så det går inte att ange serienumret i den rutan.
Obs: Beroende på betalsättet dras först hela beloppet. Detta gäller kortbetalning och direktbetalning samt Paypal. I dessa fall returneras presentkortets belopp till dig efter vi har hanterat din beställning. Väljer du fakturabetalning via Klarna ändrar vi beloppet innan fakturan skapas. Väljer du postförskott justerar vi priset innan varan skickas.
Vad händer om beloppet på presentkortet är större än beloppet på beställningen?
I dessa fall får du ett nytt presentkort på mellanskillnaden ihop med varan från din order.
I dessa fall får du ett nytt presentkort på mellanskillnaden ihop med varan från din order.
Licens och beställning - hur hanteras det?
När du beställer ett vapen eller andra licenspliktiga varor från oss så hjälper vi till med licensansökan. Nedan ser du hur det går till steg för steg.
När du beställer ett vapen eller andra licenspliktiga varor från oss så hjälper vi till med licensansökan. Nedan ser du hur det går till steg för steg.
- Ta fram fabrikat och modell av Vapen/Ljuddämpare mm som du vill köpa i vår webbshop.
- Välj Tex kaliber mm beroende på vad det är för produkt du skall köpa, alla alternativ finns nära köpknappen på varje produkt. Välj sedan "Lägg i kundvagnen"
- Gå till Kassan och fyll i dina uppgifter samt hur du vill betala.
- Vi tar emot din order och mailar en ansökan om licens alternativt inköpstillstånd till dig. Denna ansökan är ifylld med alla uppgifter vi har om dig, oss som överlåtare och om produkten du söker licens för. Det du behöver göra (enligt dem bifogade instruktionerna) är att fylla i antalet vapen och vapendelar du innehar sedan tidigare, hur du förvarar dessa, vilken vapenskåpsmodell du har samt om någon annan eventuellt förvarar vapen i samma bostad. Sedan kan du antingen maila (mailadress till Polisen finns i det bifogade mailet) eller skriva ut den och posta eller lämna till din lokala polismyndighet för handläggning. Polisen skickar sedan inbetalningskort för licenshandläggningsavgiften som måste betalas innan handläggning påbörjas.
- När handläggningen är klar hos Polisen får du licens alternativt inköpstillstånd. Om det är inköpstillstånd ni får så postas denna till oss, alternativt scannas in och mailas i PDF format. Vi skickar då Vapnet/Ljuddämparen till adressen där du är folkbokförd.
Har du frågor om licens eller inköpstillstånd mejla gärna till licens@astrosweden.se.
Tack för att du väljer Astro Sweden AB som din leverantör!
Vart hittar jag produktmanualer?
Du hittar alla våra manualer här. I många fall har vi även länkat manualerna i produktbeskrivningen.
Du hittar alla våra manualer här. I många fall har vi även länkat manualerna i produktbeskrivningen.
Jag har en reklamation, hur gör jag?
I första hand ber vi dig att skicka ett mejl till info@astrosweden.se. Ange alltid vilken artikel det gäller och beskriv felet eller problemet så noggrant som möjligt. Det går bra att bifoga bilder som visar problemet.
I första hand ber vi dig att skicka ett mejl till info@astrosweden.se. Ange alltid vilken artikel det gäller och beskriv felet eller problemet så noggrant som möjligt. Det går bra att bifoga bilder som visar problemet.
Det går även bra att ringa till vår serviceavdelning på 070 - 307 94 96.
Telefontid: måndag-fredag klockan 13:00-16:00